joi, 18 februarie 2010

Istoria Bisericii: Etimologia cuvantului Biserica

Căutând informaţii despre cum a apărut biserica am găsit câteva lucruri interesante pe pagina de wiki in greacă http://el.wikipedia.org/wiki/Εκκλησία

Ce m-a uimit este că nu au fost traduse şi in varianta în română a aceleiaşi pagini.

„Ecclesia erau adunarile democratice de cetateni din Atena. La aceste întruniri puteau participa toti cetatenii (locuitorii oraşului cu drepturi civile) de peste 18 ani. Rolul lor era de a rezolva problemele oraşului, de a decide daca merg sau nu la război, de a alege strategiile militare, alegerea generalilor sau a reprezentanţilor.

În timpuri şi mai vechi cuvantul „ecclesia” era folosit pentru a denomina adunarile întregii armate cu scopul comunicarii unor anunţuri sau pentru a se lua diverse hotărâri.

3 Comments:

Adi said...

Azi am vazut un soarece.

Just us - Just me said...

Stii greaca?

Tanuki said...

Nu chiar, am folosit Google translate care a facut un gen de ciorba dpv gramatical din care am extras fragmentul de mai sus (am tradus initial in engleza. Daca folosesti google tr sa traduci in romana direct, in afara ca te tavalesti cateva ore de ras e cam inutil). In varianta engleza se explica aproape aceleasi lucruri, dar am vrut sa incerc sa traduc din greaca, varianta lor fiind mai aproape de adevar :)